სასკოლო პროექტი: დავიცვათ დედამიწა ჩვენი ხელებით"

გეოგრაფიის კლუბი ,,ახალგაზრდა მკვლევარები" 2023-2024 სასწავლო წელი

გეოგრაფიის კლუბი "ახალგაზრდა მკვლევარები". 2023 წლის 3 ოქტომბრიდან სსიპ ქალაქ თბილისის N126-ე საჯაროს სკოლაში მუშაობა დაიწყო გეოგრაფიის კლუბმა "ახალგაზრდა მკვლევარები". კლუბში გაწევრიანდა VIII-IX კლასის მოსწავლეები. 



სახელწოდება გეოგრაფიის კლუბის:  "ახალგაზრდა მკვლევარები".

კლუბის კურატორი --- გეოგრაფიის მასწავლებელი  ეკატერინე გოგოლაძე
კლუბის სლოგანი ------- ,,რასაც გადავარჩენთ ის გადაგვარჩენს"
კლუბის ლოგო
 




ქ. თბილისის №126 საჯარო სკოლის გეოგრაფიის კლუბი " ახალგაზრდა მკვლევარების"

წესდება:

1.1 კლუბი დაფუძნებულია ერთი სასწავლო წლის ვადით;
1.2 კლუბს აქვს სახელწოდება, ლოგო;
1.3 კლუბის იურიდიული მისამართი: ვაჟა-ფშაველას N

2. კლუბში გაწევრიანება;

2.1 კლუბის წევრობა ნებაყოფლობითია და იმავდროულად შეიძლება იყოს სხვა გაერთიანების წევრი;
2.2 კლუბის წევრი შეილება გახდეს ქ. თბილისი N126 საჯარო სკოლის VIII და  IX კლასის მოსწავლეები რომლებიც იზიარებენ კლუბის მიზნებს
2.3 კლუბის წევრობის მსურველებმა უნდა მიმართოს კლუბის კურატორს წერილობითი ფორმით (განცხადებით).
2.4 კლუბის წევრს უფლება აქვს მიიღოს ინფორმაცია კლუბისა და მისი საქმიანობის თაობაზე
2.5 კლუბის წევრი ვალდებულია მიიღოს მოვალეობა მონაწილეობა კლუბის საქმიანობაში დაიცვას წესდების მოთხოვნები შეასრულოს დავალებები
2.6 კლუბის წევრებს ეკრძალება იმოქმედონ ორგანიზაციის სახელით კლუბთან ან სკოლის ადმინისტაციასთან შეთანხმების გარეშე
2.7 კლუბი პასუხისმგებელია მისი წევრის მხოლოდ იმ საქმიანობაზე რომელიც დაკავშირებულია კლუბის საქმიანობასთან
2.8 კლუბის წევრს უფლებამოსილება უწყდება პირადი განცხადების საფუძველზე ასევე კლუბის საერთო კრების გადაწყვეტილებით როდესაც მისი ეწინააღმდგება კლუბის მიზნებს და უხეშად არღვევს აღნიშნული წესდების დებულებებს და კლუბის არსებობის ვადის გასვლის შემდეგ.

3. კლუბის სტრუქტურა, მართვა და გადაწყვეტილების მიღება;

3.1 კლუბი შედგება კლუბის წევრობისაგან, რომელთა რაოდენობა არაუმეტეს თხუთმეტი მოსწავლიას
3.2 კლუბს შეიძლება ჰყავდეს ლიდერი, რომლის უფლებამოსილება უხელმძღვანელოს კლუბის საქმიანობას, ერთპიროვნულად წარმოადგინოს კლუბი პირებთან ურთიერთობისას უხელმძღვანელოს კლუბის მიერ განხორციელებული პროექტებისა და პროგრამების შემუშავებასა და რეალიზაციას, დანიშნონ კლუბის წევრებისგან ერთ-ერთი მოადგილედ გაანაწილოს ფუნქციები მიიღოს სხვა გადაწყვეტილებები საწესდებო მიზნების მისაღწევად.
3.3 კურატორი თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ხელმძღვანელობს კლუბის საქმიანობას ერთპიროვნულად.
3.4 კლუბის საერთო კრება უფლებამოსილია ხმათა უმრავლესობით: დაამტკიცოდ სამოქმედო გეგმა, დაამტკიცოს კლუბის წესდება, აირჩიოს ან ვადაზე ადე გადააყენოს კურატორი
3.5 კლუბის ლიდერი ირჩევა 8 თვის ვადით.

4. კლუბის მუშაობა

4.1 კლუბი იკრიბება არანაკლებ ორჯელ თვეში
4.2 კლუბის საერთო კრება უფლებამოსილია თუ მას ესწრება წევრთა არანაკლებ 3/4

5. კლუბის რეორგანიწება და საქმიანობის შეწყვეტა.

5.1 კლუბის რეორგანიზაცია ხორციელდება ამ დებულებისთვის
5.2 კლუბის ლიკვიდაცია ხდება:
სკოლის საერთო კრების გადაწყვეტილებით მიზნების მიღწევის შემთხვევაში

6. დასკვნითი დებულებები

6.1 წესდება ძალაში შედის კლუბის საერთო კრების ოქმის დამოწმების დღიდან
6.2 ამ წესდებაში ცვლილებები შეიძლება შეტანილ იქნეს მხოლოდ საერთო კრების გადაწყვეტილებით;

ქ. თბილისი N126 საჯარო კოლა 
03.10.2023


კლუბის დაარსების იდეა 


     იდეა  კლუბის ჩამოყალიბების გამიჩნდა გამომდინარე იქედან, თუ როგორ შეიძლებოდა მოსწავლეთა დაინტერესება იმ საგნით, რომელსაც ვასწავლი კერძოდ, გეოგრაფიის მიმართ. დაინტერესება არა იმის გამო, რომ მომავალში მათ კარგადჩააბარონ  ერთიანი ეროვნული გამოცდები. არამ დაინტერესდნენ იმდენად, რომ სამომავლოდ ამ სფეროს კვლევა დაისახონ მიზნად;  ამაზე ისაუბრონ სახლშიც და მეგობრებთანაც. ასევე, კლუბის დახმარებით მომხდარიყო მოსწავლეთა თვითრეალიზაცია, მოსწავლეების სასკოლო აქტივობებში ჩართვა და მათი სასკოლო ცხოვრების გამრავალფეროვნება. კლუბური მუშაობის  დახმარებით მათ ჩამოუყალიბდება  შემდეგი უნარები:
  • სამშობლოს უკეთესი შესწავლა
  • საქართველოს და მსოფლოს მოვლენების შემეცნება
  • ადგილობრივი  გეოგრაფიის შესწავლა
  • ცოდნის მიღების ინტერესის გაღვივება
  • შემოქმედებითი და საზოგადოებრივი საწყისების უნარების განვითარება. 
  •  კომუნიკაციის უნარების გამომუშავება:
  •  გუნდური მუშაობის უნარების ჩამოყალიბება;
  •  უვითარდებათ პასუხისმგებლობის გრძნობა;
  •  სწავლობენ მოვლენათა შეფასებას;
  •  მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნების განვითარებას;
კლუბის მუშაობის მიზანი

       მოსწავლეებს უადვილდებათ კომუნიკაცია, არის კეთილგანწყობილი სამუშაო გარემო, მათი მუშაობა ეფუძნება მეგობრობას ურთიერთთანამშრომლობისა და თანასწორუფლებიანობის პრინციპებს. მოსწავლეებს, განვითარების ამ ეტაპზე, მრავალფეროვანი ინტერესები აქვთ. 
     საგაკვეთილო პროცესი სრულიად ვერ უზრუნველყოფს ყველა ამ ინტერესის დაკმაყოფილებასა თუ გამოვლენას.  სასკოლო კლუბებში მონაწილება შესანიშნავი საშუალებაა მოზარდისათვის დაკავდეს მისთვის საინტერესო აქტივობით. მოსწავლეთა ღირებულებების ფორმირების პროცესში საკლუბო მუშაობას მნიშვნელოვანი წვლილის შეტანა შეუძლია. 
          კლუბის ფუნქციონირება უკავშირდება არასაგაკვეთილო დროს და  აქტივობებს, ეს კი მოსწავლეთა ინტერესებს აღვივებს. საუკეთესო შემთხვევაში, თუ კლუბის მუშაობა იგეგმება ბავშვების სურვილებისა და საჭიროებების გათვალისწინებით, დიდია ალბათობა, რომ მათი ჩართულობის ხარისხი გაიზარდოს. კლუბის წევრობა არ არის სავალდებულო, სხვადასხვა შეხვედრასა და ღონისძიებაში მონაწილეობენ მხოლოდ ის მოსწავლეები, რომლებსაც ამის სურვილი აქვთ. სწორედ თავისუფალი არჩევანი  განაპირობებს მოტივაციის ზრდას გეოგრაფიის ან სხვა საგნების მიმართ.
           კლუბი  მოსწავლეებისათვის წარმოადგენს  გეოგრაფიის გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების შესაძლებლობას. კლუბში საქმიანობით მოსწავლეები შეძლებენ მონაწილეობა მიიღონ სკოლისა და თემისთვის მნიშვნელოვანი პრობლემების გადაჭრაში, უკეთესობისაკენ შეცვალონ გარემო,კლუბში მუშაობა მოსწავლეებს დაეხმარება მომავალი წარმატებული ცხოვრებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევების გამომუშავებაში.


კლუბში წევრობის განაცხადი

სახელი, გვარი:   ——————–

კლასი :
ასაკი:

საკონტაქტო ინფორმაცია:   ———————

(მისამართი, ტელეფონი, ელფოსტა)

ჩემი ინტერესები: ———————————————————————————————–
რატომ არის მნიშვნელოვანი სასკოლო გეოგრაფიის კლუბში მუშაობა ,რას მოელი ამ საქმიანობისგან:    ————————————————————————————




გეგმა:

გეოგრაფიული კლუბის " ახალგაზრდა მკვლევარების" სამუშაო გეგმა და განხორციელებული აქტივობები


პირველი სემესტრის სამუშაო გეგმა:

3 ოქტომბერი ---- პირველი შეხვედრა

ა) კლუბის კონცეფციის გაცნობა. განცხადებების მიღება;
ბ) კლუბის წესდების გაცნობა და სამოქმედო გეგმის შემუშავება;


14.10.2023

მე-8/2 კლაისი გასვლითი გაკვეთილი თბილისის კომპლექსურ მეტეოროლოგიურ სადგურში.
მიზანი: მოსწავლეები გაეცნენ მეტეოროლოგიური სისტემების მუშაობას და მონაწილეობა მიიღეს ჰაერის ხარისხის ინდიკატორულ დაკვირვებაში.



21.10.2023

ექსკურსის დაბა კაზრეთში ოქროსა და სპილენძის ღია კარიერზე.

სსიპ ქალაქ თბილისის N126-ე საჯარო სკოლის მე-9/3 კლასის მოსწავლეები იმყოფებოდნენ დაბა კაზრეთში ოქროსა და სპილენძის ღია კარიერზე.
მოსწავლეებმა იხილეს არემჯი გოლდისა და არემჯი კოპერის სპილენძის, ოქროს და პოლიმეტალების შემცვლელი ღია კარიერი. შეიტყვეს ფერადი ლითონების მოპოვებისა და დამუშავების მეთოდები. გაეცნენ პროექტებს რომელიც ხორციელდება რეგიონში მოსახლეობის უსაფრთხოების მიზნით.





05.12.2023
გასვლითი გაკვეთილი ივანე ჯავახიშვილის უნივერსიტეტის გეოლოგიურ ფაკულტეტის მუზეუმში.

სსიპ ქალაქ თბილისის 126-ე საჯარო სკოლის მე-9/4 კლასის გასვლითი გაკვეთილი ივანე ჯავახიშვილის უნივერსიტეტის გეოლოგიურ ფაკულტეტის მუზეუმში. მოსწავლეებს შესაძლებლობა მიეცათ, ლექციის სახით მოესმინათ მინერალური რესურსების წარმოშობის ისტორია და დაეთვალიერებინათ ძვირფასი ქვების ექსპონატები.
ლექცია ჩაატარა - ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა ფაკულტეტის გეოლოგიის დეპარტამენტის ასისტენტ-პროფესორმა ქალნატონ , მარიამ ახალკაციშვილმა.




20.02.2024
კონფერენცია - კაზრეთის პრობლემა თუ ნათელი მომავალი

პროექტის მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეთ ინფორმაციის მოძიების, კვლევა-ძიების, პრეზენტაციის, თანამშრომლობითი და შემოქმედებითი უნარები.
მთავარი ფასეულება: პასუხისმგებლიანი დამოკიდებულება გარემოსადმი, სოლიდარულობა და თანამშრომლობა.
პროექტის თანამონაწილე: RMG-ის კომპანია.
 
პროექტის აღწერა:
     საყოველთაოდ ცნობილია, რომ დაბა კაზრეთში მიმდინარეობს სპილენძისა და ოქრო მოპოვება, რომელსაც სათავეში უდგას  არემჯი გოლდისა და არემჯი კოპერის კომპანია. მადანს მოიპოვებენ ღია კარიერული წესით,  რომელსაც ხშირად სდევს გეოგრაფიულო გარემოს დეგრადაცია. რაშიც იგულისხმევა, ჰაერში მტვრის კონცრეტაციის მაღალი შემცვლელობა, ბუნებრივი საფარის განადგურება, ნიადაგის დეგრადაცია, ზედაპირული და მიწისქვეშა წყლების დაბინძურება. ეს ყველაფერი კი უშუალოდ კავშირშია კლიმატის ცვლილებასთან ლოკალური, რეგიონალური და გლობალური მასშტაბებოთ. აღნიშნული პრობლემები საფრთხეს უქმნის ადამიანის სიცოცხლეს ,სწორედ ამ ყველაფრის გამო, კლუბის წევრები ესტუმრნენ საბადოების მმართველ კომპანია RMG - ის. კომპანიამ  დაბა კაზრეთის ტერიტორიაზე დაგვათვალიერებინა ღია კარიერი და გაგვაცნო ის ღონისძიებები რომელსაც  ატარებს მოსახლეობისა და გარემოს  უსაფრთხოების მიზნით. მონიტორინგი განხორციელდა წყალზე, ჰაერზე და ნიადაგზე. 
   კლუბმა საკუთარი შესაძლებლობებით აწარმოა ლაბორატორიული კვლევა მდინარე მაშავერაზე.  ექსპერიმენტით განისაზღვრა ქლორის, სულფატის ოინების, კარბონატ იონების და ტყვიის პროცენტულიბა.  კვლევებმა აჩვენა, რომ კომპანია მაქსიმალურად ცდილობს რეგიონის ეკოლოგიური  მიმართულებით კონტროლს მოსახლეობის უსაფრთხოების მიზნით. მართალია, განადგურებულმა  მრავალწლიანმა ნარგავებმა მძიმე სურათი დატავა ჩვენზე, მაგრამ ამ პრობლემის აღმოსაფხვრელად კომპანია სათანადო ღონისძიებებს ატარებს. 
  ინფორმაცია გავზიარეთ  სასკოლო  სივრცეში კონფერენციის სახით.  რომელსაც ესწრებოდა მოწვეული სტუნარი,  სსიპ გარემოსდაცვითი ინფორმაციისა და განათლების ცენტრის დირექტორი ქალბატონი, თამარ ალადაშვილი. მოსახლეობის ინფორმირება შევძელით ბუკლეტების გამოყენებით.





  05.02.2024 - 23.02.2024

პროექტი - მწვანე დედამიწა

    ,,მხოლოდ მაშინ განვიცდი  სიბრაზეს, როდესაც ვხედავ, როგორ ყრიან ადამიანები ნივთებს, რომელთა გამოყენებაც შეიძლება“.  დედა ტერეზას ეს სიტყვები გახლდათ მიზეზი რის  საფუძველზეც გეოგრაფიის კლუბმა, ,,ახალგაზრდა მკვლევარებმა“ დაგეგმა პროექტი ,,მწვანე დედამიწა". 

 თემა: ნარჩენების მართვა.

 მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს ნარჩენების მიერ გამოწვეული პრობლემების დანახვა; მათი ეფექტიანი მართვის გზების მოძებნა როგორც, გლობალურ გარემოსდაცვით ასევე სოციალურ-ეკონომიკური მიმართულებით.

მთავარი ფასეულობა: პასუხისმგებლიანი დამოკიდებულება გარემოსადმი, სოლიდარობა და თანამშრომლობა.  

პროექტის აღწერა: ჩვენი პლანეტა მოსახლეობის რაოდენობის ზრდის,  სამრეწველო ინდუსტრიისა და რესურსების არამდგრადი გამოყენების გამო არაერთ გარემოსდაცვითი გამოწვევის წინაშე დადგა. მათ შორის ერთ-ერთი ყველაზე პრობლემური საკითხი:  ნარჩენების მართვა, მასთან გამკლავება და სწორი გამოყენებაა.

     ბენებაში არ არსებობს ნარჩენის ცნება, რადგან ერთი ორგანიზმის ნარჩენი სხვა ორგანოზმისთვიოს საკვებ ნივთიერებას წარმოადგენს. ამ ყველაფერს კი თავად ბუნება უზრუნველყოფს. ნარჩენების ჩვენთვის ნაცნობი ყველა ფორმა წარმოშობით ადამიანის საქმიანობას უკავშირდება. მიუხედავად იმისა, რომ ბუნება ძალიან წარმატებით უმკლავდება ბუნებრივ, ორგანულ ნარჩენებს, ის უძლურია ადამიანის მიერ წარმოქმნილ ნარჩენებთან და ხელოვნურ ნივთიერებებთან - რიგ შემთხვევაში ათეულ და ასეულ წელს ანდომებს. მათ დაშლას, ზოგჯერ , უბრალოდ ვერც უმკლავდება,  რაც მძიმედ აისახება როგორც ბუნებრივ ასევე  საზოგადოებრივ სივრცეში.

     ნარჩენების შემცირება და მათი გადამუშავება ბევრ ქვეყანაში პროირიტედად იქცა, ეს ტენდენცია საქართველოშიც დაინერგა და უფრო და უფრო იკიდებს ფეხს. მათი სწორი მართვა საკმაოდ რთული პროცესია, რომელიც თავის მხრივ მოიცავს რაციონალურ ბუნებათსარგებლობას, ნარჩენების მართვის გეგმის სწორად შემუშავებაზეა დამოკიდებული მათი მდგრადი წარმართვა. საჭიროა მათი შემცირება, ხელახლა გამოყენება და გადამუშავება.

 მოსწავლეებმა  აღნიშნულ საკითხებთან დაკავშირებით, მოიძიეს ინფორმაცია, შექმნეს სკოლის საზოგადოებისთვის ინფოგრაფიკები, სასკოლო სივრცისთვის  პანო - ,,მომავლის  ხის" გამოსახულებით (1.96 X 1.17მ -ის. გამოყენებული რესურსიმეორადი დაფა და აკრილის საღებავი) და პანო - ,,მწვანე დედამიწის" გამოსახულებისთ  (1.35 X 0.85 მ-ის. გამოყენებული რესურსები: დაზიანებული ხელოვნური მინდვრის დეტალები და აკრილის საღებავები).  

   ვფიქრობთ, დაგეგმილი აქტივობები რეალურია, მითუმეტეს ამ ასაკის ბავშვებისთვის, რომლებიც ნაბიჯ-ნაბიჯ სწავლობენ ყველაფერს.  აღნიშნულმა  აქტივობებმა  უფრო სახალისო გახადა მოსწავლეების პროექტში ჩართულობა და ხელი შეუწყო მათ შემოქმედით უნარების განვითარებას. იმედია სამომავლოდ საშუალება ექნებათ მცირე  წვლილი შეიტანონ ამ პრობლემის მოგვარების საქმეში.




 27.02.2024

STEAM კლუბისა და გეოგრაფიის კლუბის  ინტეგრირებული პროექტი.

თემა: განახლებადი ენერგია

,,შენ არ მიგიღია დედამიწა მემკვიდრეობით შენი წინაპრებისგან, შენ მას შენი შვილებისგან სესხულობ.“ ანტუან დე სენტ-ეგზიუპერის ეს სიტყვები გახდა მიზეზი რის  საფუძველზეც გეოგრაფიის კლუბმა, ,,ახალგაზრდა მკვლევარებმა“ დაგეგმა მომდევნო  პროექტი - განახლებადი რესურსების მართვა და გამოყენება.

მიზანი:

· მოსწავლეები გაეცნონ მდგრადი განვითარების მიზნებს;

· გააცნობიერონ  მათ მნიშვნელობა;

· მოძებნონ გზები მდგრადი განვითარების მიზნების მისაღწევად.

პროექტის აღწერა:

     STEAME  EDUCATION არის კურიკულუმზე დაფუძნებული მიდგომა მოსწავლის სწავლისა და განვითარებისთვის, რომელიც აერთიანება მეცნიერების, ტექნოლოგიების, საინჟინრო და მათემატიკის სფეროებს, ხელოვნებას. ინტერდისციპლინარული დარგები, როგორიცაა ასტროფიზიკა, ბიოქიმია, კომპიუტერული მეცნიერებები, რობოტექნიკა, ნანოტექნოლოგია, ნეირობიოლოგია და მრავალი სხვა დაფუძნებული STEAM ცოდნასა და უნარებზე. სწავლების პროცესში რეალური ცხოვრებისეული პრობლემების გადაჭრა მეცნიერული და ტექნოლოგიური მიღწევებით, საინტერესო, სახალისო და ძალზედ მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის. STEAM სწავლების საშუალებით, მოსწავლეს უვითარდება XXI საუკუნის უნარები.

ჩვენი კლუბი ,,ახალგაზრდა მკვლევარები“ ამჟამად მუშაობს განახლებად ენერგიაზე რის გამოც N126 საჯარო სკოლის STEAM კლუბთან ერთად შექმნეს განახლებად ენერგიაზე მოქმედი სხვადასხვა მოდელები.

პირველი მოდელი:

    მუშაობის პროცესი -  ქარის ტურბინას წინ უყენია პირები და ამ პირების  ტრიალის შედეგად მოძრაობს როტორი რომელიც ტურბილის ცენტრშია მოთავსებული, შესაბამისად პირების ტრიალის შედეგად როტორიც ტრიალებს, ეს შემდეგ გადაეცემა გენერატორს, შედეგად მექანიკური ენერგია გარდაიქმნება ელექტრო ენერგიად და ეს ენერგია გამოიყენება სხვადასხვა მოწყობილობების ასამუშავებლად. ქარის ტურბინები არის ენერგიის მდგრადი და განახლებადი წყარო, რომელიც უზრუნველყოფს ელექტროენერგიას საწვავზე დამოკიდებულების გარეშე.

მეორე მოდელი:

 მუშაობის პროცესი - მეტალის ტიხრით გამოყოფილი ჭურჭელი, რომელიც მუშაობს ქიმიური ენერგიის დახმარებით, კერძოდ ცხელი და ცივი წყლის გამოყენებით. წყლის ნაწილაკები ერთმანეთ ეხება, მოწყობილობა ქიმიურ ენერგიას ელექტრონულ ენერგიად გარდაქმნის და ვიღებთ სინათლეს.

     განახლებადი ენერგიის მთავარი უპირატესობა არის ის, რომ ის ამოუწურავია განსხვავებით წიაღისეული რესურსებისგან (ნავთობი, ქვანახშირი და სხვა). ამავე დროს  განახლებადი ენერგიის მოპოვება გარემოს ნაკლებ ზიანს აყენებს. შესაბამისადა, ასეთი სახის ენერგია გვაძლევს საშუალებას დავაკმაყოფილოთ გაზრდილი მოთხოვნა ენერგიაზე ისე, რომ გარემოს მინიმალური ზიანი მივაყენოთ.

 

პროექტის ფარგლებში მიღებული შედეგები: 

· განისაზღვრა განახლებადი რესურსების გლობალური საჭიროება და ეფექტურობა;

· STEAM კლუბში შიექმნა ტექნიკური მოწყობილობები რისი დახმარებითაც  შესაძლებელია განახლებადი ენერგიის მიღება;

· შეფასდა განახლებადი ენერგიისგან  მოსალოდნელი რისკები და შედეგები.




04.03.2024
პროექტი -  უკეთესი მსოფლიო მდგრადი მომავლის მისაღწევად

  თემამდგრადი განვითარების მიზნები და მათი ღირებულებები       
მიზანი:

·       მდგრადი განვითარების მიზნების გაცნობა;

·       მათ შორიოს მჭიდრო კავშირების დანახვა;

·       მიზნების მისაღწევი გზების მოძებნა;

ბენეფიციარები:  მე-8/3 კლასი და სკოლის საზოგადოება.

აღწერა:

    როგორც ვიცით გაერთიანებული ერების ორგანიზაციამ 2015 წელს შეიმუშავა მდგრადი განვითარების გლობალური დღის წესრიგიერთიანი დღის წესრიგი მოიცავს 17 მიზანს და 169 ამოცანასრომელიც მიღწეულ უნდა იქნას 2030 წლისთვისამ მიზნებით შესაძლებელია შეიქმნეს უკეთესი მსოფლიო სადაც ყველას ექნება თანაბარი შესაძლებელობებიმსოფლიო იქნება უფრო დაცული და ბედნიერიერთობლივი ძალისხმევით შესაძლებელია შევცვალოთ ჩვენი მომავალი უკეთესობისკენ. ჩვენი მიზანიაგავხდეთ ამ პროცესის მონაწილე და გარკვეული წვლილი შევიტანოთ  ამ პრობელმის მოგვარების საქმეში.

  სწორედ ამ მიზნის მიხედვით დაგეგმა  გეოგრაფიის კლუბმა ,,ახალგაზრდა მკვლევარები“  მომდევნო აქტივობა,  რომელიც მიზნად ისახავდა სასკოლო საზოგადოებისთვის მდგრადი განვითარების მიზნების გაცნობას, თანამედროვე გლობალური გამოწვევების შესახებ ინფორმაციის გაზიარებასა და მათ შორიოს მჭიდრო კავშირების დანახვას.  

I.                განხორციელებული აქტივობები მე-8 კლასში

აქტივობა N1პრეზენტაციისა და ფილმის დახმარებით მდგრადი მიზნების გაცნობა;

აქტივობა N2ასოციაციის რუკის დახმარებითმსოფლიო მოსახლეობის მნიშვნელოვანი პრობლემების დასახელება;

აქტივობა N3. ფოტოების დახმარებით თანამედროვე გლობალურ პრობლემების ამოცნობა და მათ შორის კავშირების დანახვა;

აქტივობა N4 პრაქტიკული სამუშაო - მდგრადობის კომპასის შექმნა;

აქტივობა N5. გაკვეთილის დასკვნით ნაწლი - ვიდეო ფილმის ჩვენება  ,,ბოდიში მომავალ თაობას“  Prince Ea Future Generation Sorry with Georgian transcript (youtube.com)

II.             სკოლის საზოგადოებისთვის  შექმნილი პროდუქტები

აქტივობა N6.  კედლის პოსტერებიინფოგრაფიკები, გაზეთები;








06.03.2024

კვლევა - რამდენად აბინძურებს ჰაერს ავტომობილი?

 

თემა: ჰაერის დაცვა დაბინძურებისგან 

 კვლევის  მიზანი:  საწვავის ხარისხის განსაზღვრა და ანალიზი.  

  კვლევის აღწერა:

  დადგენილია, რომ  მსოფლიო მოსახლეობის 91% დღესდღეობით ისეთ ადგილას ცხოვრობს, სადაც ჰაერის დაბინძურების მაჩვენებელი დასაშვებ ნორმას აღემატება. სამწუხაროდ ჩვენი ქვეყანაც  ამ პრობლემის წინაშე დგას. კვლევებმა აჩვენა, რომ ჰაერის დაბინძურება განსაკუთრებით მოქმედებს ბავშვებზე კერძოდ:  ცოცხალ არსებებს უზიანებს ფილტვებს, იწვევს ონკოლოგიურ დაავადებებს,  ხეებსა და სხვა მცენარეებს გახმობით და გადაშენებით ემუქრება. გარდა  ზემოაღნიშნული ფაქტებისა ავტომანქანების ტექნიკური გაუმართაობა, იწვევს ავტოსაგზაო შემთხვევების ზრდას, რაც საფრთხეს უქმნის ადამიანთა სიციცხლეს. სახეზეა  ორი პრობლემა: ინფორმაციის დეფიციტი (გაუცნობიერებელია შედეგების მნიშვნელობა) და ეკოლოგიური საფრთხე. 

   სწორედ ამ მიზეზით კლუბის  წევრებმა  ,,ახალგაზრდა მკვლევარები“  დაიწყლი კვლევა დედაქალაქში ჰაერის დამაბინძურებელ ერთერთ ფაქტორებზე, საწვავზე.

 

   კლუბის წევრებმა  აღნიშნულ საკითხებთან დაკავშირებით აწარმოეს კვლევები, რომელიც დაყეს  ორ ეტაპად:

I.  მოსახლეობის გამოკითხვა (ინტრვიუ) - კითხვები შეირჩა შემდეგი გეგმის მიხედვით:

1. იცოდით თუ არა, რომ ჰაერის ერთერთი დამაბინძურებელი ფაქტორად ავტომობილის საწვავი მიიჩნევა?

2. რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს მისგან დაბინძურებულმა გარემომ ადამიანის ჯანმრთელობას ?

3. თქვენ რომელ საწვავს იყენებთ  თქვენი ავტომიბილისთვის?

4. როგორ ფიქრობთ რამდენად უსაფრთხოა  თქვენ მიერ შერჩეული საწვავი გარემოსთვის და ცოცხალი ორგანიზმებისთვის?

5. საწვავის შერჩევის დროს, რომელ ფაქტორს ითვალისწინებთ ფასს თუ ხარისხს?

6. როგორ ფიქრობთ, რა ღონისძიებების გატარებაა საჭირო  გარემოსა და ადამიანის უსაფრთხოებისთვის?

II. WISSOL PETROLEUM -ის ავტომობისის საწვავის ხარისხის განსაზღვრა.

1. ექსპრეს ანალიზატორის დახმარებით - განისაზღვრა საწვავის ოქტანური რიცხვი;

2. არეომეტრის დახმარებით - განისაზღვრა  საწვავის წონა,

3. ექსპრეს ანალიზატორის დახმარებით განისაზღვრა საწვავიში სიმკვრივე;

კვლევისგან მიღებული შედეგი:

-  კლუბის წევრებმა გამოკითხვით მიიღეს ინფორმაცია იმაზე თუ, რამდენად აღიქვამს მოსახლეობა საწვავს როგორც გარემოსა და ადამიანის დამაბინძურეელ ფაქტორად, დაადგინეს, რომელი საწვავია მათთვის პრიორიტეტული და რატომ; რა  ღონისძიებები უნდა გატარდეს იმისათვის, რომ ქალაქში ცხოვრება უფრო უსაფრთხო გახდეს.  

-  WISSOL  PETROLEUM -თან ჩატარებული კვლევებით, გაირკვა  საქართველოში საწვავის ექსპორტიორი ქვეყნები, რამდენად ხარისხიანია მათგან მიღებული საწვავი,  როგორ ხდება საწვავის ხარისხის განსაზღვრა სანამ გაყიდვაში გავა   და რომელი საწვავი უნდა გამოიყენოს მძღოლმა საკუთარი ავტომობილისთვის რათა შეძლებისდაგვარად შეამციროს  მოსახლეობისა და გარემოს უსაფრთხოება.



  






14.03.2024

კვლევა -  სუფთა წყალი ჯანმრთელი ცხოვრების საწინდარი 

თემა: სუფთა წყალი და სანიტარია

მიზანი: სასმელი წყლის შედგენილობის კვლევითი  პროცედურის განხორციელება/                 მონაცემების აღრიცხვა/ ანალიზი და შეფასება.

 კვლევის აღწერა:    

როგორც ცნობილია, საქართველო მტკნარი წყლის ერთ-ერთ უმდიდრეს ქვეყანას წარმოადგენს. მაგრამ რაოდენ სამწუხაროც არ უნდა იყოს სასმელი წყლის პრობლემა მაინც დგას ჩვენს ქვეყანაში.  თბილისის მაცხოვრებლები ხშირად გამოთვამენ პროტესტს სასმელი წყლის დაბინძურების გამო. არადა  ყველამ კარგად იცის, რომ სუფთა წყალი ჯანმრთელი ცხოვრების საწინდარია. იმისათვის, რომ წყალი რისკის და მავნე შედეგების გარეშე გამოვიყენოთ, მისი შემადგენლობის ლაბორატორიული გამოკვლევაა საჭირო. სწორედ ამ მიზნით   გეოგრაფიის კლუბი ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” ესტუმრა გარემოს ეროვნული სააგენტოს ლაბორატორიულ ცენტრს სადაც კვლევითი სამუშაოები  აწარმოა სასმელი  წყალზე. ლაბორატორიულ ცენტრი აღჭურვილია უახლესი ხელსაწყო დანადგარებით დააღიარებულია მაღალი სტანდარტით.

სასმელ წყალზე ჩატარებული კვლევები წარიმართა შემდეგი მიმართულებით:

ბუფერული ხსნარის  და ლაკმუსის ქაღალდის გამოყენებით განისაზღვრა სასნელი წყლის  ტუტიანობა სადაც არ აღმოჩნდა მძიმე მეტალები.

დადგინდა რომ სასმელი წყალის  ნეიტრალური არეა  უდრის PH=7-ს რაც   დასაშვებ ნორმაშია;

ზღვრულად დასაშვებ ნორმებშია სასმელ წყალში Ca  და Mg მგ/ლ  რაოდენობა;

 წყალი სიხისტის შემცვლელობა  ნორმაშია; (სიხისტე წარმოიქმნება  მაშინ როცა წყალში უხვი რაოდენობის მინერალები არსებობს,  კერძოდ  Ca  და Mg -ის ხსნადი მარილები. მათი ჭარბი რაოდენობა აფუჭებს ტექნიკას. ორგანიზმში მოხვედრისას კი იწვევს თირკმლის კენჭოვან დაავადებებს).

კვლევების მიხედვით შეგვიძლია დარწმუნებით ვთქვათ, რომ თბილისის მოსახლეობა ნამდვილად მოიხმარს უსაფრთხო სასმელ წყალს.

     ვფიქრობთ კლუბის  მიერ ჩატარებული კვლევა აქტუალურია, მსგავსი სწავლების მიდგომები მოსწავლეეებს ეხმარება   მარტივად გაითავისონ თანამედროვე  საგანმანათლებლო  სისტემის გამოწვევები, რომელიც  განსაკუთრებულ  აზროვნებას  და აქტიურობას  მოითხოვ.








      14.03.2024

კვლევა  - კლიმატის ცვლილება  თბილისში

თემა: კლიმატი

მიზანი:  კომპლექსურ  მეტეოროლოგიური სისტემების  დახმარებით თბილისში  კლიმატის ცვლილებების  ინდიკატორული კვლევა.     

  როგორც ვიცით კლიმატის ცვლილება რეგიონალურ ან გლობალურ დონეზე კლიმატის არსებული მახასიათებლების ცვლილებაა, რაც გამოწვეულია როგორც ბუნებრივი პროცესებით, ასევე ადამიანური საქმიანობის შედეგად ატმოსფეროში კლიმატის ცვლილებების გამომწვევი (სათბურის) აირების დაგროვებით. მსოფლიოს ნებისმიერი კუთხის მსგავსად, არც საქართველოა დაზღვეული ბუნებრივი საფრთხეებისგან. წყალდიდობა, მეწყერი, ზვავი, ღვარცოფი, ქარიშხალი, ხანძარი, სეტყვა და მიწისძვრა დროდადრო თავს ატყდება მოსახლეობას და დიდ ზარალს აყენებს. ადამიანი სხვადასხვა საშუალებებით ებრძვის სტიქიურ მოვლენებს, თუმცა ზოგჯერ თვითონ უწყობს ხელს მათ წარმოქმნას.

 სწორედ ამ მიზნით გეოგრაფიის კლუბი ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” ესტუმრა  გარემოს ეროვნულ სააგენტოს  თბილისის კომპლექსურ მეტეოროლოგიურ სადგურს. კლუბის წევრებმა მოისმინეს ლექცია,  კლიმატის ცვლილების გავლენა ადამიანზე და გარემოზე, გაეცნენ მეტეოროლოგიური სისტემებს და მიიღეს მონაწილეობა  თბილისში კლიმატის ცვლილების  ინდიკატორულ დაკვირვებაში.  კლუბის წევრაბმა დიაგრამის სახით წარმოადგინეს კვლევის შედეგები და  მოეხდინეს მათი ანალიზი. 







14.03.2024
კვლევა -   ვიზრუნოთ ჯანსაღი გარემოსთვის

თემა: ჰავის დაცვა დაბინძურებისგან

მიზანი:    თბილისში  ჰაერის გაუარესების მიზეზების შესწავლა და რეგულირების გზების მოძებნა.

კვლევის აღწერა:

ატმოსფერო, დედამიწის ირგვლივ არსებული ჰაერის გარსია, რომელიც ერთმანეთისგან განსხვავებული აირებისგან და ფენებისგან შედგება.  ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურების მობილური წყაროა სხვადასხვა სატრანსპორტო და მოძრავ-მექანიკური საშულებები. დღეს როგორც მსოფლიოს მრავალი ქვეყანა და მათ შორს ჩვენი ქვეყანაც, განსაკუთრებით კი  დედაქალაქი თბილისი, მწვავე ეკოლოგიურ პრობლემების წინაშე დგას. მთავარმა დამაბინძურებელმა  ფაქტორებმა, როგორიცაა სინთეთიკური საწვავის მოხმარება, გამონაბილქვის რაოდენობის მომატება, აქტიურმა მშენებლობამ, გლობალურმა  დათბობამ,  სტიქიური მომატების რისკფაქტორები  გაზარდა ჩვენს ქალაქშიც.

 სწორედ ამიზნით გეოგრაფიის კლუბი  ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” იმყოფებოდნენ  გარემოს ეროვნულ სააგენტოში, სადაც მოინახულეს,  ჰაერის ხარისხის მონიტორინგის თანამედროვე სისტემები, რომელიც ევროკავშირის წევრი ქვეყნების ინდიკატორული გაზომვის სტანდარტებზეა დაფუძნებული. მისი დახმარებით  შესაძლებელი ჰაერის ხარისხის გაუმჯობესება და ჰაერის დაბინძურებასთან დაკავშირებული ჯანმრთელობისა და გარემოსდაცვითი საფრთხეების აღმოფხვრა.  სადგურების მეშვეობით იზომება 6 ძირითადი დამაბინძურებელი: მტვრის მყარი ნაწილაკები  (PM10 და PM2.5[2]), აზოტის დიოქსიდი  NO2[3]მიწისპირა ოზონი  O3, გოგირდის დიოქსიდი  SO2 და ნახშირბადის მონოქსიდი  CO. 

კლუბის წევრებს საშუალება მიეცათ  გარემოს ეროვნული სააგენტოს წამყვანი სპეციალისტებისგან მოესმინათ  ლექცია-სემინარი  თბილისში ჰაერის დამაბინძურებელ ფაქტორებთან დაკავშირებით, გამოკვეთეს   უბნები სადაც მტვრის ერთჯერადი კონცენტრაცია კვადრატულ მეტრზე  მაქსიმალურ ზღვარს აღემატება, შეაფასეს ადგილები, რომლებისც  ყველაზე ხმაურიანია და  მონაცემები დასაშვებ ნორმას აღემატება.
   კლუბის წევრებმა მიღებული ინფორმაცის შემდეგ შეძლეს ქალაქში  ატმოსფერული ჰაერის დამაბინძურებელი მობილური წყაროების  შესწავლა და მათგან მიღებული შედეგების განსაზღვრა.  დასახეს  პრობლემის  რეგურულირების გზები და მისგან მიღებული სარგებელიც. კვლევები კი წარმოადგინეს ინფოგრაფიკების სახით.  

კვლევის შედეგები ასე გამოიყურება: 

I. უკონტროლო მშენებლობისგან მიღებული პრბლემები:

რეგულირების გზები ანუ როგორ შეგვიძლია პრობლემის მოგვარება:

სამშენებლო ნაგებიბების დაწყებამდე ტერიტორიის საინჟინრო და გეოლოგიური გამოკვლევები და გეოლოგიური გარემოს მონიტორინგი;

ქალაქ თბილისის ტერიტორიებისთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი-სტიქიური მოვლენებისა და რისკების ატლასის შექმნა;

დიდი სამშენებლო პროექტების განხორციელების პრევენცია.

შედეგები თუ რეგულირების ყველა გზას დავიცავთ :

Ø უსაფრთხო საცხოვრებელი გარემო, უზრუნველყოფა კატასტროფების რისკის მინიმუმადე შემცირება.


II. ტექნიკურად გაუმართავი ტრანსპორტის სარგებლობის მისი მომატებული რაოდენობის და გამონაბოლქვის ინტენსიური წარმოქმნით თბილისში ჰაერის დაბინძურება.

რეგულირების გზები ანუ როგორ შეგვიძლია პრობლემის მოგვარება:

ავტომობილთა განახლება დაწესებული კანონით;

ელექტროტრანსპორტის ინფრასტრუქტურის შექმნა;

ახალი მწვანე ზონების შექმნა;

 განადგურებული რეკრეაციული ზონების აღდგენა;

ავტოპარგების შექმნა;

საწარმოო ობიექტების ირგვლივ ჰაერის ხარისხის მონიტორინგის ქსელის  შექმნა;

ტრანსპორტის მოძრაობის მართვის ორგანიზაცია შუქნიშნების რეგულირების სისტემის დანერგვით;

მანქანათა ყოველწლიური ტექნიკური დათვალიერების ხელახლა შემოღება;

უსაფრთხო საწვავის  მოსახლეობის მკაცრი მოთხოვნის დაწესება;

საწვავის ფასის კლება მეტი ხელმისაწვდომიბისთვის;

შედეგები თუ რეგულირების ყველა გზას დავიცავთ :

Ø ჰაერის დაბინძურებს დონის მაქსიმალურად შემცირების კლება და მისი დაქვემდებარება უსაფრთხო სტანდარტებთან; 

Ø ჯანსაღი საცხოვრებელი  გარემო;

       Ø   ადამიანთა ჯანმრთელობის უზრუნველყოფა.









29.03.2024

პროექტი - სიკეთე გადამდებია

თემა:  ჯანმრთელობა და კეთილდღეობა

 აღწერა:

როგორც ვიცით გაერომ 193 ქვეყანასთან ერთად მდგრადი განვიათრების 17 მიზანი დაისახა, რათა ყველამ უკეთეს გარემოში ვიცხოვროთ. თითოეული ჩვენგანისთვის იყოს ხელმისაწვდომი ჯანდაცვა, გვქონდეს კეთილდღეობა და ჯანსაღი ცხოვრება, ყველას ჰქონდეს ხარისხიანი სამედიცონო დახმარება და ხელმისაწვდომი მედიკამენტები.

სწორედ ამ მიზნით გეოგრაფიის კლუბმა ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” მიზნად დაისახა დაეგეგმა  საქველმოქმედო პროექტი ,,სიკეთე გადაგვარჩენს”, რომელიც მიზნად ისახავს  ხანდაზმულთა დაწესებულებებში ბენეფიციართა მოხვედრის განმაპირობებელ ფაქტორების კვლევა და  მათ ჯანმრთელობაზე და კეთილდღეობაზე ზრუნვა.

კლუბის წევრები ესტუმრნენ გაბრიელ ბერის მოხუცთა თავშესაფარს, ჩაატარეს  გამოკითხვა, მოწონთ  თუ არა პანსიონატი და  რამდენად არის გარემო ოჯახთან მიახლოებული,  შეისწავლეს მათი ოცნებები და სურვილები ის თუ  რა ენატერბათ ყველაზე მეტად. საბოლოოდ გაირკვა, რომ მათ ყველაზე მეტად ოჯახთან სიახლოვე  და საზოგადოებისგან სრულფასოვანი წევრად აღიარების ნაკლება აკლდათ.

საბოლოოდ შეიძლება ითქვას, რომ ხანდაზმულთა დაწესებულებებში ბენეფიციარებზე ზრუნვა  არამარტო სახელმწიფოს და ოჯახის,  არამედ თითოეული ჩვენთაგანის ვალია. ისინი ნამდვილად არიან საზოგადოების სრულფასოვანი წევრები.  ჩენ კი ამის შეხსენება მუდმივად უნდა შევძლოთ ხშირი სტუმრობით.  



02.04.2024

პროექტი - ძალა ერთობაშია

 მიზნი -  იგრძენი პასუხისმგებლობა და აქტიურად ჩაერთე გარემოს ყველა აქტივობაში.  

    დანაგვიანება ნარჩენების არასწორი განთავსების შედეგია, აც იწვევს გარემოს დაბინძურებას და უდიდეს  საფრთხეს წარმოადგენს ყველა ცოცხალი არსებისთვის. ამ პრობლემის აქტუალურობა სხვადასხვა ქვეყანაში გამუდმებით იზრდებ. ვინაიდან დანაგვიანების პრობლემის წარმოშობაზე პასუხისმგებლები ადამიანები არიან, მნიშვნელოვანია იმის გააზრება, თუ რატომ ანაგვიანებს ადამიანი გარემოს და როგორ შეიძლება მათი წახალისება ისე, რომ  თავის შეკვონ მსგავსი ქმედებისგან. 

 სწორედ ამ მიზნით გეოგრაფიის კლუბმა ,,ახალგაზრდა მკვლებარები” მე-6 კლასის მოსწავლეებთან ერთად დაგეგმეს პროექტი ,,ძალა ერთობაშია” რომელის მიზანია - იგრძენი პასუხისმგებლობა და აქტიურად ჩაერთე გარემოს ყველა აქტივობაში.

   მიზნის განსახორციელებლად  გადაიდგა შემდეგი  ნაბიჯები:

ე-6 კლასის მოსწავლეებთან ერთად დსუფთავდა სკოლის ეზო;  

დამზადდა საინფორმაციო ინფოგრაფიკი, თემა: ,,თბილისის ურბანიზაცია და ფსევდოურბანიზაცია”  (აღწერილია თბილისის ეკოლოგიური პრობლემების მიზეზები და შედეგები);

მოსახლეობის  ინფორმირებისთვის მოხდა ინფოგრაფიკები გავრცელება.

  აღნიშნულმა პროექტმა მოსწავლეებს  მისცა ცოდნა იმაზე თუ როგორ უნდა შეინარჩუნონ და მოუარონ გარემოს,  როგორ დაიცვან და არ დააზიანონ ის. ყოველივე ეს კი  ხელს შეუწყობს  მოსწავლეების სამოქალაქო და ეკოლოგიური ცნობიერების ჩამოყალიბებას და საზოგადოების წინაშე საკუთარი უფლება მოვალეობის გააზრებას. 





04.04.2024
პროექტი - როგორი ამინდი იქნება ხვალ?

თემა: კლიმატის ცვლილება და ბუნებრივი საფრთხეების შემცირება

აღწერა

როგორც ვიცით ამინდის პროგნოზზე ბევრადაა დამოკიდებული მეურნეობის სხვადასხვა დარგი. მაგალითად, სოფლის მეურნეობა, ტრანსპორტი, ტურიზმი. ამინდს დიდი მნიშვნელობა აქვს მეზღვაურებისთვის, პილოტებისა და მძღოლებისთვის, მესაზღვრეებისთვის, ფერმერებისთვის, სპორტსმენებისთვის, რომლებიც ღია ცის ქვეშ ასპარეზობენ და სხვ.

თანამედროვე ტექნოლოგიების მიუხედავად, პროგნოზი ზოგჯერ მაინც მცდარია. 24 საათში ბევრი რამ შეიძლება შეიცვალოს და ყველაფრის გაკონტროლება და წინასწარ განსაზღვრა შეუძლებელია.  

ამინდის ცავლებადობა  ძალიან მოქმედებს ზოგიერთ ადამიანზე, ეს შეიძლება იყოს ბუნებრივი რეაქციები, ან შეუძლოდ ყოფნა და სხვა. მეტეოდამოკიდებული ადამიანი რთულად განიცდის ადაპტაციას გარემოს ცვლიილებებზე, თუმცა ისინი არ არიან რაიმეთი დაავადებულნი და ყველა ის ქმედება რაც ამინდის დამოკიდებულებას ახლავს სწრაფად გაივლის. მეოტეოდამოკიდებულებისას ადამიანებზე მოქმედებს პირველ რიგში ტემპერატურის ცვალებადობა, ასევე ჟანგბადის ცვალებადობა, და ტენიანობის ცვალებადობა, გარდა ჩამოთვლილებისა ასევე ადამიანზე მოქმედებს მაგნიტური ველები, მზის რადიაცია და ზოგადად ჰაერის დაბინძურების ხარისხი, ძირითადათ ამ ფაქტორების ცვალებადობაზე რეაგირებენ გულ-სიისლძართვთა, სასუნთქი გზების და ნერვოზით დაავადებული ადამიანები. აღნიშნული ფაქტების მიხედვით შეგვიძლია დავასკვნათ, რომ ამინდის ზუსტ პროგნოზირებას დიდი მინშვნელობა აქვს კაცობრიობისთვის.

სწორედ ამ მიზნით  გეოგრაფიის კლუბმა   ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” განახორციელა   ვიზიტი სსიპ გარემოს ეროვნულ სააგენტოს  მოკლევადიან ამინდის პროგნოზების სინოპტიკურ ცენტრში .  სადაც   შეძლეს გაეგოთ თუ რა სტანდარტებით ხდება   საქართველოში ამინდის პროგნოზირება და რამდენად ამართლებს ის:

  კვლევა ჩატარდა შემდეგი მიმართულებით:

 როგორ ხდებასაქართველოში, ჰიდრომეტეოროლოგიური დაკვირვების ქსელიდან მონაცემთა შეკრებისა და ეროვნულ და საერთაშორისო დონეებზე ოპერატიულად (დღე-ღამურ რეჟიმში) გავრცელების უზრუნველყოფა;

სატელიტური მეტეოროლოგიური ინფორმაციის რეგულარულად მიღების ორგანიზება;

ამინდის და ჰიდროლოგიური მოკლე, საშუალო და გრძელვადიანი საერთო და სპეციალიზებული დანიშნულების  პროგნოზების შედგენა და გავრცელება;

სტიქიური ჰიდრომეტეოროლოგიური მოვლენების გამომწვევი მიზეზების და მათი გავრცელების არეალების დადგენა, ამ მოვლენებით გამოწვეული უარყოფითი შედეგების დადგენაში მონაწილეობის მიღება;

საქართველოს  ტერიტორიაზე  მოსალოდნელი  სტიქიური  ჰიდრომეტეოროლოგიური მოვლენების შესახებ გაფრთხილებების მომზადება და გადაწყვეტილების მიმღები ორგანოების, დაინტერესებული ფიზიკური და იურიდიული პირების და მასმედიის საშუალებებისთვის დაუყოვნებლივ მიწოდება;

მრავალწლიურ   ჰიდრომეტეოროლოგიურ   მონაცემთა   სტატისტიკური   დამუშავება,   მათი   GIS ფორმატში წარმოდგენა, მონაცემთა ბაზების ფორმირება;

კლიმატის ცვლილების ფიზიკური პროცესების შესწავლა. გრძელვადიანი კლიმატური პროგნოზების შედგენა და გავრცელება;

სტიქიური ჰიდრომეტეოროლოგიური მოვლენების სიხშირისა და ინტენსივობის მიხედვით ქვეყნის ტერიტორიის დარაიონება;

საქართველოს ტერიტორიაზე ჰიდრომეტეოროლოგიური საშიშროების რისკების შეფასება;

 

 



05.04.2024

პრექტი - ერთად დავრგოთ მომავლის ხე

თემა: ბიომრავალფეროვნების დაცვა

სკოლებს შორის თანამშრომლობითი ურთიერთობა და   ერთობლივ პროექტებში ჩართვა  ხელს უწყობს მოსწავლეებში არამხოლოდ სოციალურ- თანამშრომლობითი  უნარ-ჩვევების  განვიათრებას   არამედ სკოლის პოპულარიზაციასაც.  სწორედ ამ მიზნით თერჯოლოს მუნიციპალიტეტის სოფელ სიქთარვის საჯარო  სკოლამ  და ქალაქ თბილისის N126 საჯარო სკოლამ ერთობლივად დაგეგმა პროექტი ,,ერთად დავრგოთ მომავლის ხე”   რომელიც მიზნად ისახავს, ხმელეთის ეკოსისტემის დაცვას, აღდგენას და მდგრად გამოყენებას.  თერჯოლოს მუნიციპალიტეტის სოფელ სიქთარვის საჯარო  სკოლის მოსწავლეებმა შეარჩიეს ამავე სოფლის ერთერთი მაცხოვრებლის მარადმწვანე წიწვოვანი ტყის კორომებიანი ეზო,   რომელიც საჭიროებდა სანიტარულ მოვლას. წიწვოვან ხეებს მოაშორეს ზედმეტი ნერგები  რომელიც  ხელს უშლიდა   ტყის ზრდა-განვითარებას. შედარებით საღი  ნერგები კი   საჩუქრდ გამოაგზავნეს ქალაქ თბილისის N126 საჯარო სკოლას.  ნაჩუქარი ნერგები გეოგრაფიის კლუბის ,,ახალგაზრდა მკვლევარების” წევრებმა დარგეს  სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე.

ვფიქტობთ, აღნიშნულმა პროექტმა ხელი შეუწყო მოსწავლეების სამოქალაქო და ეკოლოგიური  ცნობიერების ჩამოყალიბება და საზოგადოების წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებას. 

   



         


13.04.2024

თბილისის ერთერთი ეკორეგიონი - მშრალი ტბა

თემა - წყლის რესურსების დაცვა და მდგრადი გამოყენება.

    მოგეხსენებათ, რომ ეკორეგიონი ლანდშაფტური ერთეული, რომლიც წარმოადგენს   ხმელეთისა და აკვატორიის გარკვეულ მონაკვეთს  და გამოირჩევა  ბიოტურად ერთფეროვანი გაერთიანებით. თამამად შეგვიძლია ვთქვათ რომ თბილისი მსგავსი რეგიონებით მდიდარია თუმცა გეოგრაფიის კლუბმა ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” კვლევის ობიექტად შეარჩია თბილისის მიმდებარე ე.წ.  მშრალი ტბის ტერიტორია. რომელიც  მდებარეობს ლისის ტბიდან დაახლოებით  10 წუთის სავალ გზაზე,  ზღ.დან 630 მ-ზე. აღნიშნული ეკორეგიონი გამოირჩევა ულამაზესი ბუნებით, გარშემორტყმული მთებითა და მეჩხერი ტყეებით.  ტბას ახასიათებს როგორც წყალმცირობის ასევე წყალდიდობის პერიოდები. იგი საზრდოობს მიწისქვეშა გრუნტის წყლებითა და ატმოსფერული ნალექით. თუმცა ამ ბოლო პერიოდში შეინიშნება ტბაში წყლის დონის მკვეთრი შემცირება. ტბამ დაიწყო დაჭაობება. რამაც შესაძლებელია სამომავლოდ ეკოლოგიური რისკები გაზარდოს,  დაჭაობებილი ადგილები შესაძლოა   დაავადების წყაროდ გადაიქცეს, რაც საფრთხეს  შეუქმნის მის მიმდებარე ტერიტორიას.  მშრალი ტბის უნიკალურობა მდგომარეობს იმაშიც, რომ ის დიდ როლს ასულებს დედაქალაქის  ჰაერის სველი წესით განიავებაში.  ამიტომ საჭიროა სასწრაფოდ  შეიქმნეს საინიციატოვო ჯგუფები, რომელიც შეძლებს  შესაბამისი კვლევების ჩატარებას,  ვინც დაადგენს  ტბაში წყლის კლების მიზეზებს და შეძლებს საჭირო გამოსავლის გზების მოძებნას. კლუბის   ინიციატივით მშრალი ტბის  მიმდებარე ტერიტორიაზე დაირგა ნაძვის ხის  ნერგები რათა მცირედი წვლილი შეეტანათ მის  გადარჩენაში. 

 

                                                             

 

15.04.2024
ტრენინგი - თანასწორობის უფლება

გეოგრაფიის კლუბის ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” წევრებმა მოისმინეს თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მაგისტრანტის სტუდენტის,  კერძო სამართლის მიმართულებით, მარიამ ჯინჭველეიშვილის ლექცია,  თანასწორობის უფლებებზე. რომლის მიზანი იყო, მოსწავლეთა ცოდნის ამაღლება თანასწორობის ფუნდამენტური უფლების შესახებ.  დისკრიმინაციის, მიკერძოებისა თუ სხვა ცრურწმენის აღმოფხვრა, რომელიც ეხება რასას, გენდერულ თანასწორობას, კანის ფერს, სქესს, წარმოშობას, ეთნიკურ კუთვნილებას, ენას, რელიგიას, პოლიტიკურ და სხვა შეხედულებებს. კლუბის წევრებმა მაგალითების, სავარჯიშოებისა და დისკუსიის საშუალებით გაიღრმავეს ცოდნა  სამართლიანობის, თანასწორობისა და ტოლერანტობის შესახებ.

შედეგი:

· ტრენინგის შედეგად მოსწავლეები გაეცნენნ  თანასწორობის კონცეფციას. კერძოდ, რატომ არის თანასწორობის უფლება აუცილებელი სამართლიან და დამოკრატიულ საზოგადოებაში.

·  დისკრიმინაციის ფორმებს და მათი აღმოფხვრის მეთოდებს. 

· თანასწორობისა და სოციალური სამართლიანობის უფლების გამოყენებას და აქტიურ დაცვას ყოველდღიურ ცხოვრებაში.


 

 



16.04.2024
კვლევა -  გენდერული თანასწორობა

         

კვლევის აღწერა:

გენდერული თანასწორობა, უპირველეს ყოვლისა, ადამიანის უფლებაა. ქალებს უფლება აქვთ, იცხოვრონ ღირსეულად, სიღარიბისა და შიშის გარეშე. ქალთა გაძლიერებას არსებითი მნიშვნელობა აქვს მდგრადი განვითარების მისაღწევად და სიღარიბის აღმოსაფხვრელად. ძლიერი ქალები ხელს უწყობენ ოჯახებისა და თემების კეთილდღეობას და პროდუქტიულობას და შემდეგი თაობის სამომავლო პერსპექტივების გაუმჯობესებას. მაგრამ, მიუხედავად სანდო მტკიცებულებებისა, რომლებიც ცხადყოფს ქალთა გაძლიერების მნიშვნელობას სიღარიბის აღმოფხვრისთვის, განვითარების ხელშეწყობისთვის და მსოფლიოს ყველაზე გადაუდებელ გამოწვევებთან გამკლავებისთვის, გენდერული თანასწორობა მიუღწეველ პირობად რჩება. სწორედ ამ მიმართულებით გეოგრაფიის კლუბმა ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” ჩაატარა გამოკითხვა რომელიც მიზნად ისახავდა ბენეფიციარებად შეირჩა სკოლის  საზოგადოება (მე-11 კლასის მოსწავლეები) და  თემი.

კლუბის წევრებმა კვლევა აწარმოეს შემდეგი მიმართულებით:

კითხვარების  შედგენა

თემისა და მოსწავლეების გამოკითხვა

სტატისტიკური მონაცემების შეგროვება და  ანალიზი;

ბუკლეტების დამზადება და საზოგადოებაში გავრცელება.

   სამწუხაროდ კვლევების მიხედვით მაინც იკვეთება პრობლემა, საქართველოს საზოგადოება მეტ ყურადღებას აქცევს გენდერულ თანასწორობას, თუმცა გენდერული ნიშნით მიკერძოება გარკვეულ საკითხში კვლავ აღინიშნება.

 



 

 


 18.04.2024

 ვინ არიან გენდერული უთანასწორობის მსხვერპლი?

 თემა: გენდერული თანასწორობ

   აღწერა:

გენდერული თანასწორობა არის პრინციპი, რომლის მიხედვითაც, საჭიროა ყველა ქალსა და კაცს მოვექცეთ თანასწორად. მათ უნდა ჰქონდეთ ერთნაირი უფლებები, მიუხედავად მათი ბიოლოგიური განსხვავებებისა. თანასწორობა მათ თანაბარ შესაძლებლობებს მისცემთ ცხოვრებაში წარმატების მისაღწევად.  აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით გეოგრაფიის კლუბმა ,,ახალგაზრდა მკვლევარები” გადაწყვიტეს მე-8 კლასის მოსწავლეებთან  ესაუბრათ თემაზე, თაობათაშორისი  გენდერულ როლებსა და ნორმებზე. 

I. განსახილველი საკითხები:

რა არის გენდერული თანასწორობა;

ხშირ შემთხვევაში ვინ არიან გენდერული უთანასწორობის მსხვერპლი;

საუბარი, გენდერულ უთანასწორობასთან დაკავშირებით შექმნილ სიტუაციებზე;

საუბარი, გენდერულ უთანასწორობასთან გამკლავების შესაძლებლობებზე.

 

II. ჯგუფურად შესასრულებელი პრაქტიკული სამუშაო:

² გენდერულ თანასწორობის ლოგოს შექმნა და მათზე დატანილი  სიმბოლოების პრეზენტაციის სახით ახსნა. 

  

 














 

























































































Комментариев нет:

Отправить комментарий